wtorek, 23 stycznia 2024

RoweroMotor wersja finalna 4.5 wiosna 2024 - czy to już wersja w 100% dopracowana?

Nadchodzi wiosna no i nadchodzi też nowa wersja roweru spalinowego. W tej wersji zmieniło się naprawdę sporo, nie zmienił się jedynie system zasilania (skrzynka elektryczna), który od zeszłego roku pracuje znakomicie i nie wymaga już żadnych poprawek, natomiast całkowitej przebudowie uległa deska rozdzielcza, została zbudowana od zera. Zobaczcie efekty, oto nowa wersja RoweroMotora 




fotka archiwalna starej rozebranej już deski rozdzielczej


Zmiany i nowości


  • znaczne wyeliminowanie zakłóceń od całego systemu zapłonowego silnika, zastosowane grube ekranowanie na przewody WN, zastosowane ekranowane przewody od wszystkich podzespołów elektronicznych oraz wmontowane filtry i kondensatory przeciwzakłóceniowe takie same jak te stosowane w motorach typu jawa

  • nowa deska rozdzielcza wraz z całym wewnętrznym okablowaniem

  • nowy analogowy obrotomierz RPM silnika - rozwikłanie tajemnicy jego podłączenia pod silnik spalinowy (nie było to do końca jasne a w internecie są mylne porady), obrotomierz ten ma możliwość wyboru rodzaju silnika, opcje od 1 do 8, doskonale współpracuje z silnikiem spalinowym do roweru po wybraniu odpowiedniego parametru, działa w pełnej skali do 8000 rpm

  • nowy prędkościomierz całkowicie analogowy, nie wymagający zasilania, działa na zasadzie linki podczepionej pod przednie koło (udało się pogodzić zarówno ten mechanizm jak i prądnicę w piaście), dość dobrze liczy kilometry, błąd pomiarowy -/+ 2 km/h oraz dorobione jego podświetlenie 

  • nowy termometr analogowy silnika do 150 stopni, całkowite wyeliminowanie zakłóceń, pokazuje bardzo dobrze krytyczną temperaturę silnika

  • nowy uproszczony system kontrolek LED, jest ich mniej ale są tylko te niezbędne i zostały przyćmione by nie raziły w oczy nocą a jednocześnie dobrze je było widać w dzień

  • nowe podświetlenie wszystkich wskaźników napięcia i prądu

  • nowy wskaźnik napięcia głównego akumulatora 12 volt

  • nowy wskaźnik zasilania dodatkowego 4,2 volt oraz poboru prądu przez wideorejestrator, amperomierz służy do potwierdzania czy wideorejestrator pracuje (pobór 300mA) i rejestruje (pobór 500mA)

  • przebudowane mocowania wideorejestratorów tylnego i przedniego

  • zamek w kufrze na kluczyk, klapa kufra zatrzaskiwana jest automatycznie tak jak klapa bagażnika samochodu

  • poprawki w przełączniku zespolonym, wymagał poprawy jeden z przełączników, który nie był odpowiednio zabezpieczony przed wilgocią

  • przebudowany od podstaw dzwonek elektroniczny, nowe dźwięki dzwonka, o wiele głośniejsza moc, głośnik jest obecnie częścią całej deski rozdzielczej, która jednocześnie jest pudłem rezonansowym głośnika

  • moduł świetlny "Knight Rider" jest teraz oddzielnie uruchamiany (niezależnie od reflektora głównego)

  • moduł bluetooth doczepiany jako oddzielny moduł pod gniazdo jack, o wiele większa moc i głośność, może działać jako zestaw głośnomówiący w trakcie jazdy lub po prostu jako "radio samochodowe" w połączeniu ze smartfonem

  • dodatkowe gniazdo USB tuż przy desce rozdzielczej

  • wskaźnik ciśnienia w oponach TPMS jest obecnie stałą częścią deski rozdzielczej, a nie jak wcześniej odrębnym modułem przy kierownicy, wskaźnik ten doładowywany jest z automatu po włączeniu stacyjki, uruchamia się i gaśnie automatycznie gdy wykryje ruch bądź drgania

  • dzięki całej przebudowie wyeliminowany został panel sterowania (etui) z przełącznikami (wyeliminowane zostało sterowanie prędkościomierzem i wideorejestratorem, ponieważ wideorejestrator jest teraz blisko kierownicy i nie wymaga przedłużenia przycisków sterowania), pozostałe przełączniki niezbędne do sterowania innymi elementami są teraz częścią deski rozdzielczej i są bardzo łatwo dostępne przy lewej lub prawej ręce tuż przy kierownicy




Czy jest to już ostateczna wersja?


Uważam że tak, obecnie wszystko funkcjonuje już w 100% poprawnie i bez łapania zakłóceń od silnika, udało się to w końcu pokonać dzięki wielu testom i próbom, wszystko jest intuicyjne a całkowite wyeliminowanie zakłóceń od cewki zapłonowej oraz całego modułu WN gwarantuje poprawność działania całej reszty instalacji RoweroMotora

Uważam że to już koniec tak obszernych prac nad tym pojazdem, na pewno znajdą się jakieś małe poprawki, ale tak dużych modernizacji jak ta ostatnia raczej już nie będzie.



Jak wygląda teraz? Wkrótce odbędą się jazdy na żywo


Już niedługo od marca gdy tylko zejdzie śnieg i drogi będą przejezdne zaczynam transmisje na żywo IRL

https://www.youtube.com/playlist?list=PLyX-877B4GrODwm3lKBaQbxTSs2si50fW

Zobaczycie jak sprawuje się i jak wygląda nowa wersja RoweroMotora, a na razie zobaczcie tajemnicze fotki w półmroku, z których wyłania się nowa "Bestia Beskidów" 😂










Filmy i transmisje:
















Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy